Med denne funksjonen kan du gi tilgang til eksterne personer som skal bidra til din rapport. Det kan for eksempel være:
Det er viktig at du som "eier rapporten" registrerer eier av bygget som kunde. Dette fordi historikken da vil følge bygget til en hver tid. Skifter bygget eier, så kan du enkelt flytte en kontroll til en ny eier. På iOS gjør du dette enkelt ved å swipe fra venstre til høyre på rapporten under kontroller.
Du kan gi eier tilgang til rapporten ved å gi kontaktperson hos eier tilgang til iDOC. Det gjør du ved å legge inn brukernavn og sende aktiveringskode. Om kunde er bruker av iDOC fra før, er det viktig at du benytter samme organsisasjonsnummer på selskapet når du registrer kunden. De kan da bruke eksisterende pålogging, slik at du trenger ikke sende aktiveringskode til kontaktperson.
Velg "samarbeidspartner" under kunde og registrer opplysninger om firma og kontaktpersoner. Du gir kontaktpersoner tilgang til iDOC ved å angi et brukernavn og sende en aktiveringskode. Husk at både mail og mobiltelefonnummer til kunden må være registrert. Samarbeidspartner vil da få eget "iDOC". Om samarbeidspartneren din allerede er kunde av iDOC, så er det viktig at du benytter samme organisasjonsnummer. De kan da bruke eksisterende pålogging og du trenger ikke aktivere de hos deg. .
Når både kunde og samarbeidspartner er registrert i din iDOC, kan du opprette rapporten og velge kunde, bygninger og til slutt samarbeidspartner(e). Rapporten vil da dukke opp i både kundens og samarbeidspartnerens iDOC. Husk å angi rettigheter på kunde og samarbeidspartner. Som standard er det lukking av avvik som blir gitt. Men du kan overstyre dette ved å klikk på personen i rapporten, og gi rettigheter.
Rapporten ligger nå i samarbeidspartner sin pålogging. De kan da utføre det som du har gitt de rettigheter til i rapporten. Det kan være at de bidrar til innhold, eller at de kun lukker avvik.
Opprett samarbeidspartner ved å gå til «Kunde» og klikk på den "Pluss" knappen og velg opprett «Samarbeidspartner». Registrer firmanavn og kontaktperson. Det er viktig at en bruker riktig organisasjosnummer på selskapet man registrerer.
Klikk blå knapp og velg
Søk opp firma og Klikk på det du skal legge til. Velg "Fortsett". Finner du det ikke, kan du opprette manuelt ved å klikke på "Fortsett" uten å velge noe. Legg til kontaktperson.
Påse at peronenen har registrert mobil og mail, og legg til brukernavn. Klikk så på "Send aktiveringskoden" og personen får en sms med link og kode for å opprette seg et passord.
NB! Om firmaet er bruker av iDOC fra før og personen har tilgang, så kan personen bruke den tilgangen og du trenger ikke sende ny aktiveringskode. Det er da viktig at selskapet er registrert med samme organisasjonsnummer.
Klikk på personkortet til personen
Sjekk at telefonnummer og brukernavn er registrert. Send aktiveringskode ved å klikke på "Send påloggingsinfo".
Kontaktpersonen mottar en SMS med en lenke og en PIN-kode. For å få adgang til systemet må han/hun nå legge inn et passord på sin bruker. Passordet er personlig og må være sterkt.
Kontaktpersonen mottar en SMS med en pinkode på og en lenke. Klikk på lenken.
Legg inn PIN-kode
Registrer og verifiser et passord. Bruk et sterkt passord!
Du får nå opp dit brukernavn og logge deg på tildelt brukernavn og passord.