Verktøyet for kontrolløren!

iDOC introduksjon

iDOC er et rapporteringssystem for kontroll og service. Data lagres i skyen, men systemet har automatisk on-/offline funksjonalitet, slik at det alltid er tilgjengelig på din mobile enhet. Systemet er bygget på kjente standarder, slik at du enkelt skal kan oppfylle kravene til dokumentasjon.


Rapporten til kunde blir til etterhvert som du utfører oppdraget. Det du registerer underveis blir satt sammen til en informativ rapport med tekst, bilder og målinger, slik at kunden din enkelt kan lese hva som er utført eller må utbedres.


Har kunden din et FDV system, så er det stor sannsynlighet for at du kan overføre avvikene direkte inn i dette systemet. Du kan også  gi kunden din tilgang til systemet og alt du har utført for de.

Enkelt i bruk og enkelt å ta i bruk

Vi har samlet alle viktige funksjoner under en menyknapp slik at du slipper å lete. Alt du trenger å gjøre for å komme i gang med en rapport er å velge:


  • rapporttype
  • kunde og kontaktperson
  • byggene du skal kontrollere


Ved gjentakende inspeksjon er det bare å repitere kontrolen som er utført, så er du i gang.  Du får selfølgeligen en påminnelse via din kalenderoversikt i webportal. 


Det er flere veier til mål.

Du kan registrere avvik fra flere forskjellige steder. Systemet vil veilede deg til den raskeste metoden.


  • For en større kontroll som elkontroll på et bygg, vil systemet foreslå å skrive avviket direkte og benytte de ferdigdefinerte avvikstekstene eller du skrive ditt eget.


  • Skal du gjennomføre en kontroll som skal dokumenteres med en sjekkliste, vil kontollen åpne sjekklisten for deg.


  • Skal du kontrollere utstyr som for eksempel nødlys eller brannslukkere, så vil systemet vise deg en liste over utstyret som skal kontrolleres, og ved et klikk kan du registerere ok eller avvik med ferdigdefinerte avvikstekster.

Opprett et avvik

For å opprette et avvik direkte velger du "Ny observasjon" i hovedmeny. Beskriv feilen selv, eller benytt et av forlsaget systemet vil presentere for deg. 


Legg til en kommetnar og ta et at par bilder. Bilder forteller mer enn 1000 ord. Marker gjerne på bildene slik at du får frem til kunde hva du mener. Du kan også legge til målinger, utbedringskostnaer osv.



Prosedyre, metode og sjekkliste

For noen typer oppdrag må en følge en prosedyre som beskriver metode og sjekkpunkt, basert på standarden som ligges til grunn for oppdraget.


Prosedyren gir deg:

  • Systematisk oversikt over hva som skal kontrolleres
  • Hjelpetekst til hvert enkelt punkt med forventninger til besvarelse.
  • Flere valgmuligheter som Ok, fritekstfelt, målinger, kommaterer og definerte avvikstekster.


Ved valg av et av avvikene gir systemet deg en utførlig tekst som beskriver avviket med tilstandsgrad, og du kan legge til bilder og målinger som ellers under en observasjon. 

Kontroll av utstyr

For å dukumentere at et utstyr er kontrollert, registreres dette som et kontrollpunkt. Ulike inspeksjoner kan ha ulike kontrolltyper, men det holder systemet kontroll på.


Utstyret som registreres lagres slik at ved neste inspeksjon vil systemet presentere de for deg. Typiske kontrollpunkter er fordelinger, nødlys, motorer, brannslokkeutstyr ol. Kort fortalt alt du ønsker å dokumentere at du har kontrollert. Til et utstyr kan det også være tilknyttet en egen prosedyre og liste med ferdigdefinerte avvik.


Kikk her for å lese mer om vår nødlyskontroll


Termografering

Systemet har egen observasjonstype ferdigdefinert med alle målinger og informasjon som skal til for å registrere et termografiavvik i en elkontroll.


Har du et FLIR kamera, så har du mulighet til å overføre termogram  trådløst i felt og analysere det i rapporten der og da. Dette er en av våre kunders favorittfunksjoner.


Det er også mulighet til å koble til andre FLIR instrumenter og overføre måledata direkte til observasjonen.


Klikk her for mer informasjon om FLIR integrsjon


Rapport

Med ferdigdefinerte maler tilpasset den enkelte inspeksjon som skal utføres, får du enkelt et profesjonelt resultat iht. den standarden og metoden du utfører jobben etter.


Det tar bare sekunder å lage en utførlig rapport i pdf,  som sammenstiller alle funn og dokumenterer inspeksjonen du har utført. Når du har sett gjennom den, kan du enkelt sende den til kunde eller til kundens FDV system.


Klikk her for mer informasjon om rapport


Integrasjon mot FDV system

En inspeksjon starter hos en kunde som gjerne også har et FDV system, der en forvalter og drifter eiendommene sine.


Har en et slikt system er det hensiktsmessig å få avvik direkte inn i systemet, slik at en kan behandle disse videre. Et bygg er stadig under ombygging og da er det ikke sikkert at alle avvikene skal utbedres. På denne måten har eier full kontroll og kan enkelt dokumentere kontroll og avvikslukking. 


iDOC er  intgrert mot Famac og FDVweb.


Retting av avvik

Å dokumentere retting av avvik er enkelt. Hver observasjon har et eget felt hvor en kan beskrive hva en har gjort for å rette avviket. Den som lukker avviket, samt tidspunkt når det ble gjort, blir registrert automatisk.


En kan også ta bilder og legge til observasjonen som dokumentasjon.


Du kan også dele kontrollen med en samarbeidspartner, slik at de kan dokumentere utbedring direkte i rapporten. Det gjør alt så mye enklere spesielt for forsikringskontroller som skal inn i FG-kontroll.

Web-portal

Web-portalen er tiltenkt nettbrett eller desktop. Her kan en enkelt opprette både kunde og nye jobber, rette avvik og gjøre endel administrative ting. En kan også sette seg ned i etterkant av en inspeksjon og gå gjennom rapporten som i et "word dokument", før en sender den til kunde. Vi ser også at den benyttes mye av saksbehandler som foretar en sidemannskontroll før rapporten sendes til kunde. Systemet har flere statuser som kan settes, slik at en enkelt kan holde oversikten.


Du finner også en kalender og en påminnelsefunksjon, som hjemper deg med å holde oversikt over dine avtaler. I tillegg til at du har full oversikt over dine kunders utestående avvik til en hver tid.


Klikk her for mer informasjon om web-portal

Kundeportal og internkontroll

Du kan enkelt gi kunden din tilgang til iDOC slik at de kan få:


  • Oversikt over kontrollrapporter og avvik
  • Status på åpne avvik
  • Rette avvik
  • Internkontroll prosedyre og egenkontroll
  • Prosedyrer knytt til instruert peronell ol.


Tilgangen er enkel og oversiktlig og gir kunden verktøyet  de trenger for å dokumentere internkontrollaktivitet ved et tilsyn.


Klikk her for mer informasjon om instruert personell malen til kunde.

Type rapporter

Det finnes mange forkjellige typer rapporter i iDOC og det kommer stadig til nye. Vi dekker i hovedsak elektro, brann,  nødlys, tyveri, ventilasjon, internkontroll ol. Innenfor de forkjellige områdene har vi flere maler som dekker forkjellige områder innen fagfeltet.


Vi lager også spesialmaler tilpasset ditt forretningsområde, slik at du skal kunne dokumentere dine inspeksjoner på en god måte. 

Systemet er veldig fleksibel og vi hjelper dere til et godt resultat. 


Klikk her for å se oversikt over kontrolltyper

Alltid tilgjengelig

Du kommer ikke utenom offline mulighet om du skal gjøre inspeksjoner. Det er mobildekning de fleste steder, men langt fra alle steder.


Vi har en automatisk on-/ offline synkronering som gjør at du slipper å tenke på at du "må gå offline". Det krever mye av oss som leverandør, men det er fantastisk for deg som bruker.



Samarbeid med andre

Tilby din kompetanse til andre firma i ditt nærområde og samarbeid gjennom iDOC. Eller kjøp iDOC og knytt til deg en leverandør av tjenseter som kan utføre jobber for deg.


Spesielt innen elektro er det flere og flere som søker sammen. Det koster endel å utdanne og å holde sertifikater og sertifisering, samtidig som verktøyene en bruker ofte er speialiserte og dyre og krever spesialkompetanse.  En slik ordning gir deg en berekraftig løsning som du senere kan ta over og videreføre selv. Du sitter selv på alle dataene.


Klikk her for mer informasjon om samarbeid

Så alle de smarte funksjonene som du bare må ha.

Vi bruker mye tid sammen med våre kunder for å optimalisere brukergrensesnittet så mye som mulig. Våre kunder har vært helt unike når det gjelder å komme med forbedringsforlag, og slike tilbakemeldinger er veldig verdifulle for oss.


Ta kontakt for en demonstrasjon, så skal vi vise deg hvor effektivt det er. Tid er penger og vil du utføre oppdragene dine effektivt, så er iDOC løsningen.

 

Book en demonstrasjon

Har du et spørsmål? Vi er her for å hjelpe deg. Ring oss eller send oss en beskjed så tar vi kontakt.

Share by: